Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.08.2008 22:47 - Отговорност и възпитание
Автор: vmitkov Категория: Политика   
Прочетен: 6278 Коментари: 16 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Пътувах с тролея и както гледах разсеяно движението по улиците на града, изведнъж си зададох въпроса:

Защо разделителните хоризонтални линии - единични и двойни непрекъснати, особено в зоната на кръстовищата - са така бледи, че почти не се виждат?

А след него последваха още въпроси:

Нали кметството всяка година полага нова хоризонтална маркировка? Тази година е пропуснало или старата маркировка е положена с калпави бои? Защо по Европата, особено на запад от Румъния, навсякъде хоризонталната маркировка е като нова?

И изведнъж под шапката ми просветна като червен светофар: СТОП! Ами ако кметството, и фирмите, полагащи боята, не са виновни? Тогава кой е виновен маркировката да не изтрае и една година?

И се сетих, че никъде другаде по Европата не съм виждал толкова много шофьори да газят хоризонталната маркировка, особено непрекъснатите линии.

И като започнаха едни въпроси...

Кой е виновен за огромното количество газещи маркировката шофьори? Ами те само хоризонталната маркировка ли газят? Кой ги е обучавал за шофьори? Кой им е давал шофьорски права? Кой ги е възпитавал от малки да са нетолерантни и неуважаващи законите, а това значи и обществото като цяло? Къде са катаджиите да санкционират нарушаващите закона шофьори? А къде са онези, които трябва да санкционират катаджиите, които не са на пътя или не санкционират нарушителите?

Дали някога българското общество ще намери отговор на тези и подобни въпроси? Или никога няма да получи отговор просто защото не сме общество?

Коренът на думата "общество" е "общ", което означава още "заедно", "задружно", а не само "съвместно" ползване.

ЗАБЕЛЕЖКА: Нарочно не споменавам за кой град се отнасят тези мои размисли, защото мисля, че се отнасят за всички градове в България.



Гласувай:
0



1. анонимен - съгласен съм
26.08.2008 22:51
проблема с хоризонталната маркировка е доста сериозен.
цитирай
2. valsodar - Продължавай с въпросите !
27.08.2008 09:03
Интересни са, може да зададеш и следните :
1. Защо по улиците вече освен по линията на трамвая няма от къде другаде да се мине, заради хаотично паркиралите лъскави коли на пътя, които нито един паяк не вдига ?
2. Защо контейнерите за смет винаги са на метър навътре в пътното платно ?
3. Кой позволява на строителните фирми да заграждат и част от пътя с месеци ?
4. Защо пътната маркировка си противоречи с пътните знаци, а те на свой ред със светофарите ?
5. Къде са катаджиите, когато светофарите не работят ?
6. Защо пешеходците не се оглеждат когато пресичат, Ал Каида ли ги изпраща на самоубийствени мисии ?

И още много подобни сред които и гаранциите за качество на изпълнение , които се дават от фирмите поддържащи пътната настилка ?
Едногодишна гаранция е сигурен знак за некачествено извършена работа, с даден подкуп за получаване на поръчката :)))
цитирай
3. thomas - Их, valsodar!
27.08.2008 09:34
Изпревари ме! Единствено да уточня, че понякога тези уникално пречещи на движението начини на паркиране са... легални и установени с маркировка - виж например зоната от бул. Арсеналски пред Сити Център София - там две от трите ленти в посока Хемус са запушени от паркирали диагонално коли пред сградата отсреща, и ако не ме лъже паметта, имат маркировка, която им разрешава точно това. А за контейнерите за смет... просто нямам думи. Както и за начина, по който се събират - примерно в Лозенец, където по двупосочните улици с много фантазия могат да се разминат две коли и по цял ден има трафик (макар и не задръстване), посред бял ден тръгва камион на чистота и за половин-един час превръща движението в истински ад, ако имаш късмета да му попаднеш зад гърба.
цитирай
4. thomas - @set
27.08.2008 09:50
Да тръгна по Джеймс Баучър и да агитирам шофьорите да не паркират до трамвайните релси ли!? Знаеш ли, виждал съм един тип на Стамболийски, който по цял ден нещо опитва да "регулира" и да ти показва откъде да минеш и къде да паркираш... Още не са го прибрали, но не изглежда добре човекът... Та какво е твоето предложение - как да осъществим ние "промяната"? ;-)
цитирай
5. valsodar - Ами да, с по една тениска "Гражданско общество - blog.bg"
27.08.2008 10:01
Ами да, с по една тениска "Гражданско общество - blog.bg" - тръгваме и започваме с контрола.
Естествено тениските ще ги осигури Инвестор.БГ АД, като част от рекламната кампания за популяризиране на сайта.

Аз бих поел митниците - обещавам да не се корумпирам бързо, а бавно и напоително :)))
цитирай
6. vmitkov - "Гражданско общество - blog.bg"
27.08.2008 10:18
Хареса ми идеята! Там, където има хумор, има и истина! Заслужава си Инвестор да си помислят. Хората по света дават луди пари за отлични идеи, а тук чудесните идеи се затрупват с прах - колкото се може с по-дебел слой.
цитирай
7. анонимен - аз също искам
27.08.2008 10:38
тениска.
Само за момент ще се върна към проблема от постинга - хоризонталната маркировка.
Не е въпроса в това, че колите минават по тях. Всеки който е карал кола, ще потвърди, че е невъзможно да не минеш в даден момент върху тях.
Проблема е,че се използва некачествена боя. Ако маркировката се направи с хубава, вносна боя това изобщо няма да е проблем.
Пример : Това лято боядисаха покрива на къщата ни с италианска боя, на която гаранцията й е 50 години....
цитирай
8. thomas - @tlnet
27.08.2008 10:49
Знаеш ли, италианците са хитри хора. Те явно знаят, че по покрива ти ще минават малко коли, затова и си позволяват подобна гаранция :-)

Иначе съм напълно съгласен, че често евтиното излиза по-скъпо, но не забравяй, че за общината не е изгодно да се сложи маркировка, която да седи непокътната с години - къде-къде по-добре е да се слага такава, която още след няколко месеца дава фира и основание за нова процедура, нови комисиони, пък и възможност за демонстрация колко много правят... :-)
цитирай
9. thomas - @set
27.08.2008 11:09
Кое не е моя работа, че не разбрах за какво говориш? И освен това, не си права, че говоренето тук е безсмислено. ТЕ четат! Неведнъж съм го установявал! Нали знаеш... big brother's watching you...
цитирай
10. анонимен - :D
27.08.2008 11:21
Разбира се,че не говоря за 50 години гаранция за пътна маркировка, но според мен едно 5 години си е напълно реално.
Факт е,че буквално за седмици се изтриват тия водни боички, с които маркират улиците.
цитирай
11. thomas - @set
27.08.2008 11:35
Наистина ли мислиш, че да ходиш по държавни и общински институции, за да си търсиш правата, е смислено и отплащащо се занятие? ;-) Смятам, че писането в блоговете и отражението, което то намира през медиите, е далеч по-действен път... И макар и засега да се случва рядко да носи ефект, със сигурност ефектът му се засилва, за разлика от онзи - на класическото институционално мърморене.
цитирай
12. thomas - @set
27.08.2008 12:03
Не, не съм журналист... Напротив, много често ми прави впечатление как именно журналистите се занимават с този вид мърморене. Изглеждат жалки, работата е мръсна, но нали все някой трябва да я върши. Още повече на моменти имат и успехи...

Единственото, от което съм притиснат в ежедневието, е изобилието от задачи и недостигът на време. В този смисъл гледам да се занимавам с два типа неща - такива, които ми носят резултати, и такива, които ми доставят удоволствие.

За мърморенето пред институциите имам ресурс да го правя само през блога си - хем разходът на време е минимален, хем описанието на проблемите може да бъде направено много по-прецизно и да се чете и анализира от различни хора по различно време, хем ми се спестяват лайв "преживявания" с хора, за които ще съм просто поредния досадник, от който трябва да се отръват някак си, евентуално като му решат проблема. А идеята не е да го правят, защото им мърморим, идеята е да го направят, защото така им иде отвътре - защото имат желание нещата да станат по-добри.
цитирай
13. vmitkov - Преди десетина години в Интернет
27.08.2008 15:08
нямаше блогове, а имаше нюзгрупи. И сега ги има, но вече не са така актуални.

Та една нашенка беше отишла в Торонто на гости на брат си с цел да се установи да живее там. И около месец по-късно сподели първите си впечатления в една българска нюзгрупа.

Едно от нещата, които ме впечатлиха най-много от нейните разкази, беше описанието й как автомобилите там се движат по пътищата - никой не смее да нагази специалната лента за движение на бърза помощ, полиция и пожарна; никой не смее да се движи в аварийната лента на магистралите; никой не смее да се движи в специалната бус-лента. Да не говорим за паркиране на забранени места или за отнемане на предимство на пешеходци - дори и пешеходецът да пресича неправилно, автомобилите спират.

Та думата ми в този постинг беше за отговорността и уважението на индивида към другите членове на обществото, което се постига със съответното възпитание - първо в къщи, после в училище и накрая в службата или с полицията на пътя.

А хоризонталната маркировка беше само поводът за тези мои размисли.

Благодаря на всички, които прочетоха този мой постинг и написаха коментарите към него.

Горещо подкрепям идеята за "Гражданско общество - blog.bg". Дори и само за това, защото болшинството от пишещите тук хора са по-интелигентната, по-отговорната и по-възпитаната част от обществото. Тоест това са хората, които би трябвало да са творците и водещите личности в обществото. Стигат ми 64 години мутренско, парвенюшко и просташко ръководство на държавата ни! На 9 септември 2008 година стават точно 64 години.
цитирай
14. silencemurmur - Отговорност и възпитание
27.08.2008 17:29
Дошла съм с Чингис Хан (или пък с някой друг) до тука. Смесих се с северните онези, не по-добри от азиатските племена. После е било едно нещо нищо. После ми е извество турското робство от училище. После комунистическия нац. социализъм. Кога до днес съм имала време за отговорност и възпитание на демократичен гражданин?
Silence
цитирай
15. vmitkov - silencemurmur
27.08.2008 20:14
Ти дори не знаеш от къде си дошла. Нали точно това е възпитанието - поне да знаеш рода си и езика си? А по-нататък са традициите, нравите и обичаите, науката...

Чети повече - може и да научиш! Или пък питай - все ще се намери някой да ти отговори.

Другото е програмиране на съзнанието ти така както някому е изгодно.

Времето е в тебе и ти си във времето, тоест ти изцяло разполагаш със собственото си време и го оползотворяваш както намериш за добре. Или както някой друг е решил, ако си му позволила да взема решения вместо тебе.
цитирай
16. silencemurmur - Чети повече - може и да научиш!
28.08.2008 21:07
Не съм сигурна, че с четене ще науча повече. Абсолютното знание не учи и знае, но това, дето не знае учи и учи и си губи знанието.
В общи линии не виждам кога съм имала време да ставам демократ.
Silence

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vmitkov
Категория: Технологии
Прочетен: 161557
Постинги: 27
Коментари: 116
Гласове: 892
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930