Постинг
26.08.2008 22:47 -
Отговорност и възпитание
Пътувах с тролея и както гледах разсеяно движението по улиците на града, изведнъж си зададох въпроса:
Защо разделителните хоризонтални линии - единични и двойни непрекъснати, особено в зоната на кръстовищата - са така бледи, че почти не се виждат?
А след него последваха още въпроси:
Нали кметството всяка година полага нова хоризонтална маркировка? Тази година е пропуснало или старата маркировка е положена с калпави бои? Защо по Европата, особено на запад от Румъния, навсякъде хоризонталната маркировка е като нова?
И изведнъж под шапката ми просветна като червен светофар: СТОП! Ами ако кметството, и фирмите, полагащи боята, не са виновни? Тогава кой е виновен маркировката да не изтрае и една година?
И се сетих, че никъде другаде по Европата не съм виждал толкова много шофьори да газят хоризонталната маркировка, особено непрекъснатите линии.
И като започнаха едни въпроси...
Кой е виновен за огромното количество газещи маркировката шофьори? Ами те само хоризонталната маркировка ли газят? Кой ги е обучавал за шофьори? Кой им е давал шофьорски права? Кой ги е възпитавал от малки да са нетолерантни и неуважаващи законите, а това значи и обществото като цяло? Къде са катаджиите да санкционират нарушаващите закона шофьори? А къде са онези, които трябва да санкционират катаджиите, които не са на пътя или не санкционират нарушителите?
Дали някога българското общество ще намери отговор на тези и подобни въпроси? Или никога няма да получи отговор просто защото не сме общество?
Коренът на думата "общество" е "общ", което означава още "заедно", "задружно", а не само "съвместно" ползване.
ЗАБЕЛЕЖКА: Нарочно не споменавам за кой град се отнасят тези мои размисли, защото мисля, че се отнасят за всички градове в България.
Защо разделителните хоризонтални линии - единични и двойни непрекъснати, особено в зоната на кръстовищата - са така бледи, че почти не се виждат?
А след него последваха още въпроси:
Нали кметството всяка година полага нова хоризонтална маркировка? Тази година е пропуснало или старата маркировка е положена с калпави бои? Защо по Европата, особено на запад от Румъния, навсякъде хоризонталната маркировка е като нова?
И изведнъж под шапката ми просветна като червен светофар: СТОП! Ами ако кметството, и фирмите, полагащи боята, не са виновни? Тогава кой е виновен маркировката да не изтрае и една година?
И се сетих, че никъде другаде по Европата не съм виждал толкова много шофьори да газят хоризонталната маркировка, особено непрекъснатите линии.
И като започнаха едни въпроси...
Кой е виновен за огромното количество газещи маркировката шофьори? Ами те само хоризонталната маркировка ли газят? Кой ги е обучавал за шофьори? Кой им е давал шофьорски права? Кой ги е възпитавал от малки да са нетолерантни и неуважаващи законите, а това значи и обществото като цяло? Къде са катаджиите да санкционират нарушаващите закона шофьори? А къде са онези, които трябва да санкционират катаджиите, които не са на пътя или не санкционират нарушителите?
Дали някога българското общество ще намери отговор на тези и подобни въпроси? Или никога няма да получи отговор просто защото не сме общество?
Коренът на думата "общество" е "общ", което означава още "заедно", "задружно", а не само "съвместно" ползване.
ЗАБЕЛЕЖКА: Нарочно не споменавам за кой град се отнасят тези мои размисли, защото мисля, че се отнасят за всички градове в България.
Следващ постинг
Предишен постинг
1.
анонимен -
съгласен съм
26.08.2008 22:51
26.08.2008 22:51
проблема с хоризонталната маркировка е доста сериозен.
цитирай Интересни са, може да зададеш и следните :
1. Защо по улиците вече освен по линията на трамвая няма от къде другаде да се мине, заради хаотично паркиралите лъскави коли на пътя, които нито един паяк не вдига ?
2. Защо контейнерите за смет винаги са на метър навътре в пътното платно ?
3. Кой позволява на строителните фирми да заграждат и част от пътя с месеци ?
4. Защо пътната маркировка си противоречи с пътните знаци, а те на свой ред със светофарите ?
5. Къде са катаджиите, когато светофарите не работят ?
6. Защо пешеходците не се оглеждат когато пресичат, Ал Каида ли ги изпраща на самоубийствени мисии ?
И още много подобни сред които и гаранциите за качество на изпълнение , които се дават от фирмите поддържащи пътната настилка ?
Едногодишна гаранция е сигурен знак за некачествено извършена работа, с даден подкуп за получаване на поръчката :)))
цитирай1. Защо по улиците вече освен по линията на трамвая няма от къде другаде да се мине, заради хаотично паркиралите лъскави коли на пътя, които нито един паяк не вдига ?
2. Защо контейнерите за смет винаги са на метър навътре в пътното платно ?
3. Кой позволява на строителните фирми да заграждат и част от пътя с месеци ?
4. Защо пътната маркировка си противоречи с пътните знаци, а те на свой ред със светофарите ?
5. Къде са катаджиите, когато светофарите не работят ?
6. Защо пешеходците не се оглеждат когато пресичат, Ал Каида ли ги изпраща на самоубийствени мисии ?
И още много подобни сред които и гаранциите за качество на изпълнение , които се дават от фирмите поддържащи пътната настилка ?
Едногодишна гаранция е сигурен знак за некачествено извършена работа, с даден подкуп за получаване на поръчката :)))
Изпревари ме! Единствено да уточня, че понякога тези уникално пречещи на движението начини на паркиране са... легални и установени с маркировка - виж например зоната от бул. Арсеналски пред Сити Център София - там две от трите ленти в посока Хемус са запушени от паркирали диагонално коли пред сградата отсреща, и ако не ме лъже паметта, имат маркировка, която им разрешава точно това. А за контейнерите за смет... просто нямам думи. Както и за начина, по който се събират - примерно в Лозенец, където по двупосочните улици с много фантазия могат да се разминат две коли и по цял ден има трафик (макар и не задръстване), посред бял ден тръгва камион на чистота и за половин-един час превръща движението в истински ад, ако имаш късмета да му попаднеш зад гърба.
цитирайДа тръгна по Джеймс Баучър и да агитирам шофьорите да не паркират до трамвайните релси ли!? Знаеш ли, виждал съм един тип на Стамболийски, който по цял ден нещо опитва да "регулира" и да ти показва откъде да минеш и къде да паркираш... Още не са го прибрали, но не изглежда добре човекът... Та какво е твоето предложение - как да осъществим ние "промяната"? ;-)
цитирайАми да, с по една тениска "Гражданско общество - blog.bg" - тръгваме и започваме с контрола.
Естествено тениските ще ги осигури Инвестор.БГ АД, като част от рекламната кампания за популяризиране на сайта.
Аз бих поел митниците - обещавам да не се корумпирам бързо, а бавно и напоително :)))
цитирайЕстествено тениските ще ги осигури Инвестор.БГ АД, като част от рекламната кампания за популяризиране на сайта.
Аз бих поел митниците - обещавам да не се корумпирам бързо, а бавно и напоително :)))
Хареса ми идеята! Там, където има хумор, има и истина! Заслужава си Инвестор да си помислят. Хората по света дават луди пари за отлични идеи, а тук чудесните идеи се затрупват с прах - колкото се може с по-дебел слой.
цитирай
7.
анонимен -
аз също искам
27.08.2008 10:38
27.08.2008 10:38
тениска.
Само за момент ще се върна към проблема от постинга - хоризонталната маркировка.
Не е въпроса в това, че колите минават по тях. Всеки който е карал кола, ще потвърди, че е невъзможно да не минеш в даден момент върху тях.
Проблема е,че се използва некачествена боя. Ако маркировката се направи с хубава, вносна боя това изобщо няма да е проблем.
Пример : Това лято боядисаха покрива на къщата ни с италианска боя, на която гаранцията й е 50 години....
цитирайСамо за момент ще се върна към проблема от постинга - хоризонталната маркировка.
Не е въпроса в това, че колите минават по тях. Всеки който е карал кола, ще потвърди, че е невъзможно да не минеш в даден момент върху тях.
Проблема е,че се използва некачествена боя. Ако маркировката се направи с хубава, вносна боя това изобщо няма да е проблем.
Пример : Това лято боядисаха покрива на къщата ни с италианска боя, на която гаранцията й е 50 години....
Знаеш ли, италианците са хитри хора. Те явно знаят, че по покрива ти ще минават малко коли, затова и си позволяват подобна гаранция :-)
Иначе съм напълно съгласен, че често евтиното излиза по-скъпо, но не забравяй, че за общината не е изгодно да се сложи маркировка, която да седи непокътната с години - къде-къде по-добре е да се слага такава, която още след няколко месеца дава фира и основание за нова процедура, нови комисиони, пък и възможност за демонстрация колко много правят... :-)
цитирайИначе съм напълно съгласен, че често евтиното излиза по-скъпо, но не забравяй, че за общината не е изгодно да се сложи маркировка, която да седи непокътната с години - къде-къде по-добре е да се слага такава, която още след няколко месеца дава фира и основание за нова процедура, нови комисиони, пък и възможност за демонстрация колко много правят... :-)
Кое не е моя работа, че не разбрах за какво говориш? И освен това, не си права, че говоренето тук е безсмислено. ТЕ четат! Неведнъж съм го установявал! Нали знаеш... big brother's watching you...
цитирай
10.
анонимен -
:D
27.08.2008 11:21
27.08.2008 11:21
Разбира се,че не говоря за 50 години гаранция за пътна маркировка, но според мен едно 5 години си е напълно реално.
Факт е,че буквално за седмици се изтриват тия водни боички, с които маркират улиците.
цитирайФакт е,че буквално за седмици се изтриват тия водни боички, с които маркират улиците.
Наистина ли мислиш, че да ходиш по държавни и общински институции, за да си търсиш правата, е смислено и отплащащо се занятие? ;-) Смятам, че писането в блоговете и отражението, което то намира през медиите, е далеч по-действен път... И макар и засега да се случва рядко да носи ефект, със сигурност ефектът му се засилва, за разлика от онзи - на класическото институционално мърморене.
цитирайНе, не съм журналист... Напротив, много често ми прави впечатление как именно журналистите се занимават с този вид мърморене. Изглеждат жалки, работата е мръсна, но нали все някой трябва да я върши. Още повече на моменти имат и успехи...
Единственото, от което съм притиснат в ежедневието, е изобилието от задачи и недостигът на време. В този смисъл гледам да се занимавам с два типа неща - такива, които ми носят резултати, и такива, които ми доставят удоволствие.
За мърморенето пред институциите имам ресурс да го правя само през блога си - хем разходът на време е минимален, хем описанието на проблемите може да бъде направено много по-прецизно и да се чете и анализира от различни хора по различно време, хем ми се спестяват лайв "преживявания" с хора, за които ще съм просто поредния досадник, от който трябва да се отръват някак си, евентуално като му решат проблема. А идеята не е да го правят, защото им мърморим, идеята е да го направят, защото така им иде отвътре - защото имат желание нещата да станат по-добри.
цитирайЕдинственото, от което съм притиснат в ежедневието, е изобилието от задачи и недостигът на време. В този смисъл гледам да се занимавам с два типа неща - такива, които ми носят резултати, и такива, които ми доставят удоволствие.
За мърморенето пред институциите имам ресурс да го правя само през блога си - хем разходът на време е минимален, хем описанието на проблемите може да бъде направено много по-прецизно и да се чете и анализира от различни хора по различно време, хем ми се спестяват лайв "преживявания" с хора, за които ще съм просто поредния досадник, от който трябва да се отръват някак си, евентуално като му решат проблема. А идеята не е да го правят, защото им мърморим, идеята е да го направят, защото така им иде отвътре - защото имат желание нещата да станат по-добри.
нямаше блогове, а имаше нюзгрупи. И сега ги има, но вече не са така актуални.
Та една нашенка беше отишла в Торонто на гости на брат си с цел да се установи да живее там. И около месец по-късно сподели първите си впечатления в една българска нюзгрупа.
Едно от нещата, които ме впечатлиха най-много от нейните разкази, беше описанието й как автомобилите там се движат по пътищата - никой не смее да нагази специалната лента за движение на бърза помощ, полиция и пожарна; никой не смее да се движи в аварийната лента на магистралите; никой не смее да се движи в специалната бус-лента. Да не говорим за паркиране на забранени места или за отнемане на предимство на пешеходци - дори и пешеходецът да пресича неправилно, автомобилите спират.
Та думата ми в този постинг беше за отговорността и уважението на индивида към другите членове на обществото, което се постига със съответното възпитание - първо в къщи, после в училище и накрая в службата или с полицията на пътя.
А хоризонталната маркировка беше само поводът за тези мои размисли.
Благодаря на всички, които прочетоха този мой постинг и написаха коментарите към него.
Горещо подкрепям идеята за "Гражданско общество - blog.bg". Дори и само за това, защото болшинството от пишещите тук хора са по-интелигентната, по-отговорната и по-възпитаната част от обществото. Тоест това са хората, които би трябвало да са творците и водещите личности в обществото. Стигат ми 64 години мутренско, парвенюшко и просташко ръководство на държавата ни! На 9 септември 2008 година стават точно 64 години.
цитирайТа една нашенка беше отишла в Торонто на гости на брат си с цел да се установи да живее там. И около месец по-късно сподели първите си впечатления в една българска нюзгрупа.
Едно от нещата, които ме впечатлиха най-много от нейните разкази, беше описанието й как автомобилите там се движат по пътищата - никой не смее да нагази специалната лента за движение на бърза помощ, полиция и пожарна; никой не смее да се движи в аварийната лента на магистралите; никой не смее да се движи в специалната бус-лента. Да не говорим за паркиране на забранени места или за отнемане на предимство на пешеходци - дори и пешеходецът да пресича неправилно, автомобилите спират.
Та думата ми в този постинг беше за отговорността и уважението на индивида към другите членове на обществото, което се постига със съответното възпитание - първо в къщи, после в училище и накрая в службата или с полицията на пътя.
А хоризонталната маркировка беше само поводът за тези мои размисли.
Благодаря на всички, които прочетоха този мой постинг и написаха коментарите към него.
Горещо подкрепям идеята за "Гражданско общество - blog.bg". Дори и само за това, защото болшинството от пишещите тук хора са по-интелигентната, по-отговорната и по-възпитаната част от обществото. Тоест това са хората, които би трябвало да са творците и водещите личности в обществото. Стигат ми 64 години мутренско, парвенюшко и просташко ръководство на държавата ни! На 9 септември 2008 година стават точно 64 години.
14.
silencemurmur -
Отговорност и възпитание
27.08.2008 17:29
27.08.2008 17:29
Дошла съм с Чингис Хан (или пък с някой друг) до тука. Смесих се с северните онези, не по-добри от азиатските племена. После е било едно нещо нищо. После ми е извество турското робство от училище. После комунистическия нац. социализъм. Кога до днес съм имала време за отговорност и възпитание на демократичен гражданин?
Silence
цитирайSilence
Ти дори не знаеш от къде си дошла. Нали точно това е възпитанието - поне да знаеш рода си и езика си? А по-нататък са традициите, нравите и обичаите, науката...
Чети повече - може и да научиш! Или пък питай - все ще се намери някой да ти отговори.
Другото е програмиране на съзнанието ти така както някому е изгодно.
Времето е в тебе и ти си във времето, тоест ти изцяло разполагаш със собственото си време и го оползотворяваш както намериш за добре. Или както някой друг е решил, ако си му позволила да взема решения вместо тебе.
цитирайЧети повече - може и да научиш! Или пък питай - все ще се намери някой да ти отговори.
Другото е програмиране на съзнанието ти така както някому е изгодно.
Времето е в тебе и ти си във времето, тоест ти изцяло разполагаш със собственото си време и го оползотворяваш както намериш за добре. Или както някой друг е решил, ако си му позволила да взема решения вместо тебе.
16.
silencemurmur -
Чети повече - може и да научиш!
28.08.2008 21:07
28.08.2008 21:07
Не съм сигурна, че с четене ще науча повече. Абсолютното знание не учи и знае, но това, дето не знае учи и учи и си губи знанието.
В общи линии не виждам кога съм имала време да ставам демократ.
Silence
цитирайВ общи линии не виждам кога съм имала време да ставам демократ.
Silence
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
За този блог
Гласове: 892
Блогрол
1. Малко е цапната в устата, но такъв е животът!
2. Само изглежда шантав...
3. Моите адмирации за инфото от Финландия!!!
4. Част от истината за прехода!!!
5. Истинска писателка - мъдра и чаровна!
6. Страшната истина!!!
7. Гравитационни двигатели
8. Игнат кан
9. Психолог
10. Мъдрости
11. Красива архитектура
12. Другият блог на ЗА ПРЕХОДА
13. Лепа Брена
14. Интересен блогър
15. Любим линк
16. Интересни пътеписи
2. Само изглежда шантав...
3. Моите адмирации за инфото от Финландия!!!
4. Част от истината за прехода!!!
5. Истинска писателка - мъдра и чаровна!
6. Страшната истина!!!
7. Гравитационни двигатели
8. Игнат кан
9. Психолог
10. Мъдрости
11. Красива архитектура
12. Другият блог на ЗА ПРЕХОДА
13. Лепа Брена
14. Интересен блогър
15. Любим линк
16. Интересни пътеписи